domingo, 7 de julio de 2013

Victòria de rècord pel Yamalube Folch Endurance a les 24 Hores de Catalunya

Yamalube Folch Endurance, amb els pilots Daniel Ribalta, Pedro Luis Vallcaneras, Arturo Tizón i David Checa, ha fet història avui al Circuit de Catalunya al sumar la seva vuitena victòria a les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme en 19 edicions, després de completar 746 voltes i millorar el seu propi rècord de fa dos anys (742 girs). El segon i tercer lloc l’han ocupat enguany dos equips francesos: Team Endurance Hall Motos 02 (Decarolis / Dumain / Ganfornina / Buisson) i Team Sud Manche Evolution (Debroise / Lebail / Alexandre / Billega). Malgrat la contundència de la victòria davant dels 25.000 aficionats que s’han citat al Circuit de Catalunya durant tot el cap de setmana, Josep Mª Folch, cap d’equip de Yamalube Folch Endurance reconeixia que no havia estat gens fàcil: “Ha estat una cursa molt dura. Ens ha costat molt però ha valgut la pena. En conjunt teníem millor ritme de cursa que ningú i, si arriba a ser necessari, fins i tot podíem haver rodat unes 5 o 6 dècimes més ràpid per volta. Ara tenim 8 victòries i 8 segons llocs, però encara no penso en trencar l’empat l’any vinent, sinó que ara m’estimo més gaudir d’aquest triomf”. La prova tenia com a gran al·licient viure un duel més entre els dos equips amb millor palmarès en aquesta cursa: Yamalube Folch Endurance i Suzuki Català – No Limits, amb set i sis victòries cadascun. Però la lluita no ha tingut color, ja que mentre els primers rodaven amb ritme constant i sense contratemps, els segons han patit un autèntic calvari en forma d’avaries i una caiguda durant la nit del pilot Xavi del Amor a la zona de la Moreneta. Tot i això, la formació de Molins de Rei ha anat refent-se fins arribar a la segona posició darrere d’un intractable Yamalube Folch Endurance que anava acumulant voltes com una màquina de precisió. Els seus pilots mantenien un ritme molt fort, fins i tot en plena nit, quan David Checa, ex-campió del món de resistència que acabava d’arribar del Japó, marcava la volta ràpida de la cursa: 1’49.846. El seu bon rendiment els feia tenir un còmode avantatge de 16 voltes de diferència a 5 hores del final. Poc després, es produïa el cop d’efecte de la cursa, quan Suzuki Català – No Limits trencava el motor de la seva moto i es veia obligat a abandonar, tot just després de recuperar la segona posició. Un cop molt dur per la formació local que buscava la seva setena victòria en aquesta cursa i semblava tenir el podi assegurat. “Estem decebuts i tristos d’aquest final, sobretot pels membres de tot l’equip que posen molta il·lusió però ha sigut una cursa molt complicada per a nosaltres amb molts problemes des de bon començament. Tot i així, estic content amb el funcionament dels pilots, l’equip i la moto. Ja penso en la propera edició”, reconeixia Eduard Català, cap d’equip del Suzuki Català – No Limits. L’adéu inesperat d’aquesta formació deixava el camí ben planer a l’equip francès Team Endurance Hall Motos 02. Gràcies a un pilotatge molt sòlid i regular, Lucas Decarolis, David Dumain, Adrien Ganfornina i Dylan Buisson han assegurat el segon lloc de la general i el primer dins de la categoria Superstock 1000 (SST1), a 32 voltes dels guanyadors. Tercers al podi han pujat els seus compatriotes del Team Sud Manche Evolution Kevin Debroise, David Lebail, Carl Alexandre i John-Ross Billega, amb 706 voltes. El guanyador de la categoria Open Superbike (O-SBK) ha estat l’equip alemany CR-Racing Team (Carsten Thiemann / David Pfitzner / Jens Krause / Thomas Gasteiger), cinquè a la general. A Superstock 600 (SST6), el primer lloc ha estat per l’equip femení Girls Racing Team, format per Muriel Simorre, Marie-Josee Boucher, Amandine Creusot i Natalie Catherine Provost, terceres a més entre els debutants, un apartat dominat pel Moto Club Gemenos Racing Team. Dels 51 equips que ahir van prendre la sortida, un total de 36 han aconseguit acabar aquesta prova tan dura fet que ja és tot un èxit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario